ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

TAE KWON DO - MUAY THAI - KICK BOXING - M.M.A. - BOXING - ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ – ΒΑΡΗ- CROSSFIT - TRX


ΓΡΑΨΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

Πως φτιάχνουμε ένα ετήσιο προπονητικό πλάνο


Του Κώστα Πουντζουκίδη
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή όλοι οι αθλητές σχεδιάζουν το πλάνο τους για τη νέα χρονιά. Αναλύοντας την χρονιά που πέρασε θέτεις τους νέους στόχους οι οποίοι θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί.
Οι υπερβολικοί στόχοι είναι καλό να αποφεύγονται γιατί μια ενδεχόμενη αποτυχία θα έχει άσχημα ψυχολογικά αποτελέσματα αλλά και θα είναι αιτία πιθανών τραυματισμών.

Έτσι σχεδιάζοντας τη νέα χρονιά πρέπει να οριοθετήσετε τους στόχους παράλληλα με τις δυνατότητες της προπόνησης σας. Δεν είναι δυνατόν με περιορισμένες δυνατότητες προπόνησης από την προηγούμενη σαιζόν να σκέφτεται κανείς να κάνει προσωπικά ρεκόρ. 

Όπως και σε αντίθετη περίπτωση, αν ο χρόνος προπόνησης είναι μεγαλύτερος και έχει καλύτερες προοπτικές τότε είναι πρέπει να βάζεις μεγαλύτερους στόχους απ’ ότι της προηγούμενης χρονιάς.

Πρέπει το αγωνιστικό πλάνο να έχει άμεση σχέση με το προπονητικό . Η σχέση αυτή είναι αμφίδρομη.

Πως πρέπει να οργανώσει ένας αθλητής την επόμενη σαιζόν.
Ξεκινώντας την προπόνηση του συνήθως τον Σεπτέμβρη θέτει τους αγωνιστικούς στόχους.

– Αυτοί χωρίζονται σε αγώνες πρώτης προτεραιότητας, δεύτερης και αγώνες προετοιμασίας.

– Σύμφωνα με το αγωνιστικό πλάνο σχεδιάζει και το προπονητικό.

Αναλύοντας τα παραπάνω συνήθως για κάποιον που κάνει μαχητικά αθλήματα έχει δυο βασικούς αγώνες μέσα στη σαιζόν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και το Πανελλήνιο Κύπελλο ίσως και μια διεθνή συνάντηση, άρα θα πρέπει να εστιάσει σε αυτούς τους αγώνες και οτιδήποτε αγώνες ενδιάμεσα από αυτούς να χρησιμοποιηθούν ως επέκταση της προπόνησης.

Μετά τους αγώνες βασικού στόχου χρησιμοποιούμε τους αγώνες προετοιμασία ώστε να πετύχουμε τον στόχο μας. Ο λόγος που αρκετοί αθλητές αποτυγχάνουν να πετύχουν τον στόχο τους είναι γιατί λησμονούν τον βασικό στόχο, και κυνηγάνε το ρεκόρ σε κάθε αγώνα. 

Η λογική για τους αγώνες προετοιμασία είναι να τους δεις ως μια επίσημη προπόνηση και όχι σαν αγώνα.

Στους αγώνες προετοιμασίας, προσπαθεί ο αθλητής να εφαρμόσει τακτικές που θα τον οδηγήσουν στον στόχο.

Πως θα πρέπει να οργανωθεί η προπόνηση;

α. Πρώτα κάνουμε το ετήσιο πλάνο που το χωρίζουμε σε δυο κύκλους
που οριοθετούν τους αγώνες στόχους.

β. Χωρίζουμε τον κάθε κύκλο σε μικρότερους οι οποίο και αυτοί με την σειρά τους θα χωριστούν στην κάθε φάση προπόνησης, αυτή της βασικής προετοιμασίας που θα διαρκεί τουλάχιστον 10-12 εβδομάδες, στην φάση της ειδικής προετοιμασίας που θα διαρκεί 6-8 εβδομάδες, στην φάση του φορμαρίσματος που θα διαρκεί 2-3 εβδομάδες, και τέλος στην φάση της αποκατάστασης που θα διαρκεί 2-4 εβδομάδες .

γ. Σύμφωνα με αυτό το πλάνο τοποθετούνται και οι αγώνες ώστε να πετύχουμε τον βασικό μας στόχο.

Καλή αγωνιστική σεζόν σε όλους τους αθλητές

* Πουντζουκίδης Κωνσταντίνος

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής ΤΕΦΑΑ/ΑΠΘ
Ειδικότητες Γ.Γ.Α.
➤Tae kwon do - Kick Boxing -Πυγμαχία -Σωματική Διάπλαση
➤Μεταπτυχιακός Φοιτητής "Άσκηση, Εργοσπιρομετρία και Αποκατάσταση" Τμήματος Ιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
➤Προπονητής Muay Thai
➤Προπονητής Ομάδας tae kwon do, Λιμενικού Σώματος
➤Προπονητής Αθλητικού Συλλόγου Άθλος Κιλκίς
➤10 έτη Προπονητής Αυτοάμυνας Ομάδας Ειδικών Αποστολών Λ.Σ./ΚΛΘ (Αντιτρομοκρατική)
➤Πρόεδρος για την Ελλάδα της Ομοσπονδίας WAKF Kick boxing
➤Ιδρυτής και Μέλος του Ελληνικού Συστήματος Στρατιωτικής και Αστυνομικής Αυτοάμυνας και Μάχης Επαφής Όλων των Στυλ.(Ε.Ο.Μ.Ε.)
➤Πρωταθλητής και Κυπελλούχος tae kwon do -Kick Boxing
➤2 Φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kick Boxing Wasco τα έτη 2008 και 2009
➤Διαιτητής Πυγμαχίας Γ.Γ.Α.AIBA(ΕΟΠ)
➤Διαιτητής Kick Boxing (ΠΟΚ)
➤Διαιτητής Ε.Ο.Π.Τ. Διαιτητής Ε.Ο.Μ.Α.