ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

TAE KWON DO - MUAY THAI - KICK BOXING - M.M.A. - BOXING - ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ – ΒΑΡΗ- CROSSFIT - TRX


ΓΡΑΨΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ

Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017

Ποιοι ειναι οι κίνδυνοι που διατρέχουν οι αθλητές με την προπονηση στο κρύο!!

Οι σημαντικότεροι κίνδυνοι είναι η υποθερμία και οι τραυματισμοί από το κρύο, όπως δερματοπάθειες και σε ακραίες περιπτώσεις κρυοπαγήματα που εκδηλώνονται εξαιτίας της δράσης του ψύχους με το πάγωμα των ιστών.

Οι συνθήκες που ευνοούν αυτό είναι η χαμηλή θερμοκρασία σε συνδυασμό με ισχυρούς ανέμους. Υπάρχει κίνδυνος κρυοπαγήματος αλλά μόνο για το εκτεθειμένο στο κρύο δέρμα. Η καλύτερη προφύλαξη σ αυτή την περίπτωση είναι να καλύπτετε τις γυμνές επιφάνειες του σώματος  με ειδικές κρέμες .

Στο ψύχος ο χρόνος άσκησης πρέπει να μειωθεί. Η υποθερμία μπορεί να εμφανιστεί και όταν προπονείστε με μέτριο ρυθμό, αλλά οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι υγρασία και κρύο. Όταν τα ρούχα βραχούν, χάνουν τις μονωτικές ιδιότητές τους και το νερό είναι άριστος αγωγός της θερμότητας που ευνοεί την απώλειά της.

Το σημαντικότερο που μπορεί να κάνει ο αθλητής για να αποφύγει την υποθερμία είναι να φοράει αδιάβροχα ρούχα και αν επικρατεί υγρασία, να είναι ντυμένος σε στρώματα που επιτρέπουν την εξάτμιση του ιδρώτα καθως και να περιορίσει τον χρόνο έκθεσης στο κρύο περιβάλλον.

Είναι ζωτικής σημασίας για έναν αθλητή αντοχής να διατηρήσει τα επίπεδα γλυκόζης του. Η γλυκόζη μπορεί να πέσει σε χαμηλά επίπεδα κατά την άσκηση μεγάλης διάρκειας, έτσι η λήψη υδατανθράκων είναι σημαντική. Με τις αναλογες προφυλάξεις μπορείτε να ασκηθείτε στην ύπαιθρο με ασφάλεια σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες με μικρό κίνδυνο υποθερμίας.

Πουντζουκιδης Κων/νος
Καθηγητης Φυσικης Αγωγης ΤΕΦΑΑ/ΑΠΘ