ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ

TAE KWON DO - MUAY THAI - KICK BOXING - M.M.A. - BOXING - ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ – ΒΑΡΗ- CROSSFIT - TRX


ΓΡΑΨΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ

Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2016

Διαλειμματική (tabata crossfit ) vs Συνεχόμενη προπονηση.



H Υψηλής Έντασης Διαλειμματική Προπόνηση ( tabata crossfit ) ειναι ο πλέον αποδοτικός και γρήγορος τρόπος βελτίωσης της καρδιαναπνευστικής λειτουργίας και γενικά της υγείας του ανθρώπου .

1. Πως λειτουργει το καρδιαναπνευστικό σύστημα στην αερόβια άσκηση.

 Κατά τη διάρκειά της ασκησης λοιπόν η απόδοση της καρδιάς στηρίζεται στη α) συχνότητα συστολής του καρδιακού μυ (χτύποι/λεπτό) . β)στον όγκο παλμού (όγκος αίματος που σπρώχνει η καρδιά προς την περιφέρεια σε κάθε χτύπο) και γ) στη συσταλτικότητα της καρδιάς (η ισχύς του καρδιακού μυ σε κάθε συστολή).
Αυτοι οι παράμετροι αυξάνουν τον όγκο του αίματος  και λέγονται κεντρικοί καρδιαναπνευστικοί παράμετροι.

Παράλληλα συμβαίνουν και προσαρμογές στην περιφέρεια που βελτιώνουν την απορρόφηση του οξυγόνου που μεταφέρει το αίμα στον μυ .

H Υψηλής Έντασης Διαλειμματική Προπόνηση  (tabata crossfit)

Τυπικά περιλαμβάνει μικρής διάρκειας έντονη άσκηση (από 10 δευτερόλεπτα έως και 5 λεπτά) σε ένταση μεγαλύτερη από το αναερόβιο κατώφλι εναλλασσόμενη με περιόδους ανάληψης μικρής ή μεγάλης διάρκειας . Η μορφή της άσκησης δεν είναι απαραίτητο να είναι αποκλειστικά μονο τρέξιμο αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και σε αθλοπαιδιές με βάρη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η χρήση της αυξάνει τον συνολικό χρόνο άσκησης σε εντάσεις
που δεν είναι δυνατόν να συντηρηθούν στη συνεχόμενη μορφή άσκησης.

 H Υψηλής Έντασης Διαλειμματική Προπόνηση  (tabata crossfit) μπορεί:

• Να βελτιώσει την απόδοση αθλητών υψηλού επιπέδου
• Να βελτιώσει την υγεία γενικά όλων των αθλητών
• Να προκαλέσει προσαρμογές όπως και η ήπιας έντασης συνεχόμενη άσκηση

Η Συνεχόμενη Προπόνηση

Ειναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος άσκησης του καρδιακού μυ είναι αυτός που τον κάνει να συστέλλεται στο μεγαλύτερο βαθμό και στη μεγαλύτερη διάρκεια . H ένταση αυτή προκαλεί τον μέγιστο όγκο παλμού , τη μέγιστη αρτηριακή πίεση και μπορεί να διατηρηθεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα  με την προϋπόθεση ότι η ένταση βρίσκεται κάτω από το αναεροβιο κατώφλι.

Διαλειμματική Προπόνηση ( tabata crossfit )

Πάνω από αυτή την ένταση λοιπόν (αναερόβιο κατώφλι) η άσκηση δεν μπορεί να συντηρηθεί σε συνεχόμενη μορφή. Όταν λοιπόν μικρά διαλείμματα ακολουθούν έντονα προπονητικά ερεθίσματα ο συνολικός όγκος της άσκησης αυξάνεται . Επομένως η ένταση 85-100% εχει προταθεί ως η πιο αποτελεσματική άσκηση βελτίωσης .

Συνεπώς, αν και ο καθιερωμένος τρόπος βελτίωσης της καρδιαναπνευστικού συστήματος είναι η αύξηση της διάρκειας μιας άσκησης, ερευνητικα δεδομένα αποδεικνύουν υπεροχή της διαλειμματικης ( tabata crossfit ) στη βελτίωση της %VO2max .
 
Τι ειναι ομως η Μονάδα αξιολόγησης VO2max

Η VO2max θεωρείται το ανώτατο όριο παροχής και κατανάλωσης οξυγόνου (Ο2) για την παραγωγή ενέργειας.

Η VO2max αντικατοπτρίζει όλες αυτες τις προσαρμογές και  θεωρείται ο «χρυσός κανόνας» για την αξιολόγηση της αερόβιας ικανότητας .

 Όταν προκαλούνται προσαρμογές στη VO2max τότε εμμέσως μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτες οι προσαρμογές έχουν συμβεί και σε όλους ταυτοχρόνως τους μηχανισμούς.